Вітаю Васперехожий | Реєстрація | Вхід


































Меню сайту


Авторизація
Наше опитування
Чи вмієте ви готувати їжу?
Всього відповідей: 123
Сьогодні завітали
Статистика
Пошук
Друзі сайту


















За підтримки NIC.UA

На допомогу вчителю і учню - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Модератор форуму: БЕРЕЗА 
Форум » Готуємо уроки разом » Початкова школа » На допомогу вчителю і учню (Дрібна моторика рук)
На допомогу вчителю і учню
БЕРЕЗАДата: Неділя, 02-Грудня-2012, 17:32 | Повідомлення # 1
Група: Модератори
Повідомлень: 8
Репутація: 0
Статус: Оффлайн
Ігри на розвиток дрібної моторики рук
Систематичні вправи на тренування рухів пальців рук роблять стимулюючий вплив на розвиток мови. Це доведено рядом дослідників (М.І. Кольцова, Е.І. Ісеніна, А.В. Антакова-Фоміна та ін.). Роботу з розвитку дрібної моторики рук бажано проводити систематично, приділяючи їй по 5-10 хвилин щодня. З цією метою можуть бути використані всілякі ігри і вправи.
Для формування тонких рухів пальців рук можуть бути використані ігри з пальчиками, супроводжувані читанням народних віршів.

"Сидить білка... "
Сидить білка, вчить потішки,
Продає вона горішки:
Лисичці-сестричці,
Горобцеві, синичці,
Ведмедикові товстоп’ятому,
Зайченяті вусатому.
Дорослий і малюк за допомогою лівої руки загинають по черзі пальці правої руки, починаючи з великого пальця.
"Дружба"
Дружать в нашій класі дівчата і хлопчики
(пальці рук з'єднуються в "замок").
Ми з тобою подружимо маленькі пальчики
(ритмічне торкання однойменних пальців обох рук).
Раз, два, три, чотири, п'ять
(почергове торкання однойменних пальців, починаючи з мізинців),
Починай знов рахувать.
Раз, два, три, чотири, п'ять.
Ми закінчили рахувать.
(руки вниз, струсити кистями).

"Будинок і ворота"
На поляне дом стоит ("дом"),
Ну а к дому путь закрыт ("ворота").
Мы ворота открываем (ладони разворачиваются параллельно друг другу),
В этот домик приглашаем ("дом").
Поряд з подібними іграми можуть бути використані всілякі вправи без мовного супроводу.
"Кільце"
Кінчик великого пальця правої руки по черзі торкається кінчиків вказівного, середнього, безіменного пальців і мізинця;
ту ж вправу виконувати пальцями лівої руки;
ті ж рухи проводити одночасно пальцями правої і лівої руки.
"Пальці вітаються"
З'єднати пальці обох рук "будиночком". Кінчики пальців по черзі ляскають один по одному, вітаються великою з великим, потім вказівний з вказівним і так далі.
"Оса"
Випрямити вказівний палець правої руки і обертати їм;
то ж лівою рукою;
то ж двома руками.
"Чоловічок"
Вказівний і середній пальці "бігають" по столу;
ті ж рухи проводити пальцями лівої руки;
ті ж рухи проводити одночасно пальцями обох рук ("діти біжать наввипередки").
"Коза"
Витягнути вказівний палець і мізинець правої руки;
ту ж вправу виконати пальцями лівої руки;
ту ж вправу виконувати одночасно пальцями обох рук.
"Окуляри"
Утворити два кружки з великого і вказівного пальців обох рук, з'єднати їх.
"Зайчик"
Витягнути вгору вказівний і середній пальці правої руки, а кінчики безіменного пальця і мізинця з'єднати з кінчиком великого пальця;
ту ж вправу виконати пальцями лівої руки;
ту ж вправу виконувати одночасно пальцями обох рук.
"Дерева"
Підняти обидві руки долонями до себе, широко розставити пальці.
"Пташки летять"
Пальцями обох рук, піднятих до себе тильною стороною, проводити рухи вверх-вниз.
"Згинання-розгинання пальців"
По черзі згинати пальці правої руки, починаючи з великого пальця;
виконати ту ж вправу, лише згинати пальці, починаючи з мізинця;
виконати дві попередні вправи пальцями лівої руки;
зігнути пальці правої руки в кулак, по черзі випрямляти їх, починаючи з великого пальця;
виконати ту ж вправу, лише випрямляти пальці, починаючи з мізинця;
виконати дві попередні вправи пальцями лівої руки.
"Бочонок з водою"
зігнути пальці лівої руки в кулак, залишивши зверху отвір.
"Миска"
Пальці обох рук злегка зігнути і прикласти один до одного.
"Дах"
З'єднати під кутом кінчики пальців правої і лівої рук.
"Магазин"
Руки в тому ж положенні, що і в попередній вправі, лише вказівні пальці розташувати в горизонтальному положенні перед дахом.
"Квітка"
Руки у вертикальному положенні, притиснути долоні обох рук одна до одної, потім злегка розсунути їх, округливши пальці.
"Коріння рослини"
Притиснути руки тильною стороною одна до одної, опустити пальці вниз;
одночасно повертати кисті рук вгору долонями - тильною стороною, супроводжуючи рухи віршованим текстом:
"Бабуся пече млинці, дуже вони смачні ";
грона рук одночасно стискувати в кулак - розтискати, при кожному русі кулаки і долоні класти на стіл;
покласти грона рук на стіл: одна рука стисла в кулак, інша розкрита. Одночасно поміняти положення.
"Кулак-ребро-долонь"
На площині столу три положення руки послідовно змінюють один одного. Виконується 8-10 разів правою рукою, потім лівою, далі обома руками.
Описані вище ігри і вправи забезпечують хороше тренування пальців, сприяють виробленню ізольованих рухів, розвитку точності рухів пальців.
Розвитку ручної моторики сприяють також:
- заняття з пластиліном, глиною, солоним тестом, дрібним будівельним матеріалом, конструктором;
- нанизування намистин, бісероплетіння;
- викладання з сірників малюнків, букв, складання колодязів;
- одночасно лівою і правою рукою складати в коробку ґудзики;
- малювання за трафаретом букв, геометричних фігур, штрихування;
- малювання по крапках, пунктирних лініях;
- масаж рук. (Проводиться спочатку на одній руці, потім на іншій);
- розминка пальців: інтенсивні кругові рухи довкола кожного пальця;
Вправа "Сорока-білобока"
Інтенсивні рухи великого пальця вперед-назад, вверх-вниз, по колу;
Згинання-розгинання всіх пальців одночасно;
Згинання-розгинання руки в кистьовому суглобі;

Інтенсивне розтирання кожного пальця;
Точковий масаж кожного пальця між фалангами з бічних і фронтально-тильних сторін.
"Пальці лягають спати"
Почергове загинання пальців, потім їх одночасне випрямлення у супроводі вірша:
Цей пальчик хоче спати,
А цей - в ліжечко лягати,
Цей пальчик позіхнув,
Цей пальчик вже заснув.
Тихіше, пальчик, не шуми,
Братиків не розбуди.
Встали пальчики, ура!
Нам у школу йти пора.
"Пальчики вітаються"
Повторити першу вправу.
М.Н. Ильина. Развитие ребенка с 1-го дня жизни до 6-ти лет. СПб., 2001.
Форум » Готуємо уроки разом » Початкова школа » На допомогу вчителю і учню (Дрібна моторика рук)
Сторінка 1 з 11
Пошук: