Вітаю Васперехожий | Реєстрація | Вхід


































Меню сайту


Авторизація
Наше опитування
Чи вмієте ви готувати їжу?
Всього відповідей: 123
Сьогодні завітали
Статистика
Пошук
Друзі сайту


















За підтримки NIC.UA

Інформація для батьків - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Модератор форуму: Лілія 
Форум » Готуємо уроки разом » Початкова школа » Інформація для батьків (Поради, новини, оголошення)
Інформація для батьків
ГалинаДата: П'ятниця, 19-Жовтня-2012, 20:47 | Повідомлення # 1
Група: Адміністратори
Повідомлень: 560
Репутація: 116
Статус: Оффлайн
Читаємо, обговорюємо, запитуємо, радимо, працюємо разом

Ніколи не роби іншим того, чого не хочеш собі
ГалинаДата: П'ятниця, 19-Жовтня-2012, 20:49 | Повідомлення # 2
Група: Адміністратори
Повідомлень: 560
Репутація: 116
Статус: Оффлайн
Всеукраїнські інтернет-збори батьків-першокласників

Запитання для обговорення

читати тут


Прикріплення: 6964536.jpg(12Kb)


Ніколи не роби іншим того, чого не хочеш собі
ЛіліяДата: Субота, 20-Жовтня-2012, 20:58 | Повідомлення # 3
Група: Модератори
Повідомлень: 90
Репутація: 9
Статус: Оффлайн
Батькам на замітку

-Якщо дитина росте у критиці, вона вчиться ненавидіти.
-Якщо дитина росте у ворожнечі, вона вчиться агресивності.
-Якщо дитина росте в тривозі, вона вчиться боротися.
-Якщо дитина росте серед насмішок, вона стає замкнутою.
-Якщо дитина росте в ревнощах, вона вчиться заздрити.
-Якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини.
-Якщо дитина росте в атмосфері підтримки, вона вчиться цінувати себе.
-Якщо дитина росте в атмосфері терпимості, вона вчиться приймати інших такими, які вони є.

-Якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться вірити в себе.
-Якщо дитина росте в похвалі, вона вчиться бути вдячною.
-Якщо дитина росте у співчутті, вона вчиться бути великодушною.
-Якщо дитина росте в чесності та справедливості, вона вчиться розрізняти добро і зло.
-Якщо дитина росте в довірі, вона вчиться цінувати себе і тих, хто поруч.
-Якщо дитина живе в безпеці, вона вчиться вірити в людей.
-Якщо дитина росте в розумінні, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
-Якщо дитина оточена добром, вона знає, що світ – це прекрасне місце.
ГалинаДата: Субота, 20-Жовтня-2012, 23:56 | Повідомлення # 4
Група: Адміністратори
Повідомлень: 560
Репутація: 116
Статус: Оффлайн
Поради батькам


= З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалось у щоденні хвилювання...

= Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.Не підганяйте, розраховувати час - це ваш обов'язок, якщо ви цю проблему не вирішили ? провини дитини в цьому немає.

= Обов'язково привчіть дитину зранку снідати. Це важливий момент у запобіганні хвороб шлунка.

= Давайте дитині у школу бутерброд, фрукти. Вона в школі працює, витрачає багато сил і енергії.

= Привчіть дитину збирати портфель напередодні ввечері. Перевірте, чи не забула вона чого-небудь важливого. Запитайте її, чи не передавав вчитель прохань або розпоряджень батькам. Через деякий час дитина привчиться сумлінніше ставитись до своїх обов'язків і стане більш зібраною.

= Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без застережень: „Дивись, поводь себе гарно!", „Щоб не було поганих оцінок" та таке інше. У дитини попереду - важка праця.

= Забудьте фразу „Що ти сьогодні отримав?!", а краще запитайте: „Про що нове ти сьогодні дізнався?". Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй можливість розслабитись (згадайте, як вам буває важко після напруженого дня). Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте.

= Після закінчення занять дайте дитині відпочити. Обід - зручний момент для цього. Школяр може розповісти про свій робочий день і у такий спосіб звільнитися від психологічного напруження. Якщо дитина замкнулась у собі, щось її турбує, не вимагайте пояснень, нехай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.


= Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з дитиною спокійно.

= Після школи не змушуйте дитину одразу сідати за виконання завдань, необхідно 1,5 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань - з 15 до 17 години.

= Пам'ятайте, що телевізор - ворог № 1 успішного навчання. Не потрібно вмикати його раніше, ніж усі завдання будуть виконані. Якщо дитина дивиться телевізор під час денного відпочинку, то їй буде важко зосередитись. Бажано дозволяти дивитися тільки дитячі передачі.

= На початку навчального року корисно контролювати, як дитина виконує домашні завдання. Перевіряйте, чи правильно вона зрозуміла пройдений матеріал, попросіть її прочитати вголос. У І і II чверті краще це робити щовечора, а в II півріччі контроль можна зменшити до 2-3 разів на тиждень.

= Перевіряти - не значить „робити замість". Ніколи не підказуйте дитині готових рішень. Обов'язково перевірте, щоб те, що потрібно було вивчити напам'ять, було вивчено добре: точність виконання завдань - важлива умова успішного навчання. Потрібно також впевнитись, що дитина може застосувати набуті знання на практиці. Для цього їй треба запропонувати виконати кілька вправ.

= Не треба навантажувати дитину позашкільною діяльністю з самого початку навчального року. Спорт і заняття в гуртках, звичайно, корисні для загального розвитку, але спочатку впевніться, що у дитини вистачить сил і часу. Початок навчального року - період стресу, і перевантаження можуть тільки нашкодити.

= Протягом дня знайдіть (намагайтеся знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

$= У сім'ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Усі розходження щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Коли щось не виходить, порадьтеся з вчителем, психологом. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

= Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось її турбує: головний біль, поганий загальний стан. Найчастіше це об'єктивні показники втоми, перевантаження.

= З перших днів навчання вимагайте виконання режиму дня дитиною, щоб вона лягала спати в один і той же час. Сон для школярів має першочергове значення. У І чверті дитина повинна спати не менше 10-11 годин, потім можна скоротити до 9-10 годин.

= Якщо дитина засинає не відразу, все одно примушуйте її лягати в ліжко. І не треба думати, що школяр уже достатньо дорослий для того, щоб йому розповідали казки. Використайте спосіб, перевірений століттями: тихо поговоріть з дитиною перед сном, попросіть її що-небудь розповісти чи розкажіть самі. Такі хвилини - одна з не багатьох можливостей для справжнього спілкування.

= Знайте, що навіть великі діти (7-8 років) люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь цього робити. Це їх заспокоює, знімає денну напругу, допомагає спокійно заснути і відпочити. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй мають батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати якогось дива від дитини, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочуючи її.

= Батькам необхідне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко проходить, його місце займає втома. Допоможіть дитині зберегти нормальний ритм і не піддайтеся спокусі зробити їй маленьке послаблення. Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути комплекс неповноцінності. Навпаки, інколи треба похвалити дитину, навіть коли у неї щось не виходить, дати їй невеличкий перепочинок і потім повернутися до виконання завдань.

= Ні в якому разі не ставте ваші стосунки з дитиною в залежність від її успішності. Гарні довірливі стосунки і усвідомлення того, що дитина завжди може розраховувати на Вашу підтримку, допоможуть їй налаштуватися на успіх з початку нового навчального дня.

= Дитина має відчувати, що ви завжди її любите, завжди їй допоможете та підтримаєте


За матеріалами http://ostriv.in.ua
Прикріплення: 6851687.gif(13Kb)


Ніколи не роби іншим того, чого не хочеш собі
ЛіліяДата: Вівторок, 23-Жовтня-2012, 20:13 | Повідомлення # 5
Група: Модератори
Повідомлень: 90
Репутація: 9
Статус: Оффлайн
Як швидко навчити дитину читати складами?


Дошкільник, що читає, явище цілком поширене. Це пов’язано з тим, що багато шкіл підвищують планку вимог при прийнятті дитини в перший клас, і щоб їм відповідати, багатьом батькам доводиться неабияк потрудитися. Щоб не було причиною, по якій ви вирішили, що вашому малюкові пора навчитися читати, – нижче ви знайдете декілька корисних рад, наслідуючи які, ви, з вашим малюком, набагато легше пройдете цей непростий шлях.

1. Отже, найпоширеніша проблема в навчанні читанню, – дитина знає назви букв, і називає в слові саме їх (а не відповідні звуки). Через це він не сполучає приголосні з голосними. В результаті замість бажаного МА-МА, маємо ЕМ-А-ЕМ-А. Що найнебезпечніше в цій ситуації, при безлічі виправлень і пояснень "як потрібно читати це слово”, малюк може взагалі втратити інтерес до читання і відмовитися від спроб пробувати ще.
Як не допустити цього і виправити ситуацію? Спершу, пропонуємо дитині пограти! Для гри необхідно заздалегідь запастися картками з написаними складами, а ще лучше- кубиками. Якщо придбати готовий комплект таких кубиків немає можливості, купіть будь-які кубики і обклейте їх відповідними складами (складами). Ви витратите два вечори на їх виготовлення, але це заощадить ваші сили і час надалі. Почніть із складів з буквою А (ПА, БА, МА, НА..). Запропонуєте дитині викласти з них паровозик (якщо у вас кубики, можна і вежу).Маленькою іграшкою стрибайте на кожен склад і вимовляєте його, голосну тягніть. Потім поступово включайте в гру дитину (нехай він повторює, шукає потрібний склад і так далі). Далі додайте склади з іншою голосною (ПО, БО, МО, АЛЕ). Почніть з одного, покладеного серед вже знайомих, тепер ми читаємо ПА, БА, МА, ПО, НА (дитина знаходить, що тут зайве). Далі, додайте усю групу складів з буквою "О” і допоможіть дитині розсортувати їх. Потім нехай дитина учить іграшку читати їх, дає вам завдання з цими кубиками і тому подібне. Обов’язково дякуєте від імені іграшки малюкові і захоплюйтеся тим, що він вже САМ читає! За подібною схемою продовжуйте працювати з картками або кубиками, ускладнюючи завдання. З часом переходіть до простих слів, і обов’язково давайте дитині самій їх викладати і читати.

2. Чи важливо навчити дитину розрізняти голосні і приголосні звуки? Так, щоб потім легше було сполучати звуки разом, а в майбутньому робити звуковий аналіз слова. Є дуже простий спосіб, який подобається малюкам, : голосний звук вимовляєте дуже протяжно і рукою робіть жест, ніби щось розтягуєте. При вимовленні приголосного звуку, говорите його коротко, уривчасто, закріплюючи його жестом, неначе ви щось відрізуєте. Незабаром дитина сама стане пробувати, тягнеться звук або немає і супроводжуватиме це допоміжними жестами. Для зорового закріплення класифікації звуків, прагніть усі голосні означати червоним кольором, а приголосні – синім.

3. Тепер, як допомогти дитині "розчитатися”, – почати читати складами, розуміючи значення слова? Звичайно ж, в захоплюючих іграх. Дошки для крейди і маркерів, досточки з магнітним піском і просто листи паперу, ось незамінні помічники в цій справі. Помічено, що малюки дуже люблять сюжетні ігри, – обов’язково використовуємо це в навчанні читанню. Наприклад, розповідаємо історію про зоопарк, в який прокрався злий щур і перегриз усі таблички на клітинах з назвами тваринними. Через це зоопарк не зможе відкритися, і ніхто не принесе тваринам пригощання! Разом з малюком приходимо на допомогу, – написані заздалегідь слова (назви тварин) або сполучаємо з двох частин (пу+ма), або дописуємо "з’їдену” букву (пум.?) і так далі. Також можна розповісти історію про мишку – ученицю (краще намалювати її), якій потрібна допомога в якому-небудь завданні по читанню. Мишка звертається до дитини, а вона допомагає їй зрозуміти або зробити будь-яке завдання.. Ваша фантазія – кращий помічник в тренуванні навички читання вашого малюка.

4. Паралельно з освоєнням читання, пропонуйте малюкові писати букви і короткі слова. Робити це краще пальчиком в манній крупі (дітям дуже подобається). Для цього підійде невелике рознесення або коробка з низькими краями. Насипаємо трохи манки – і пишемо, малюємо скільки завгодно. Трохи потрусили рознесення, – перед нами знову гладка поверхня.

5. І останнє, – чи треба дошкільникові знати увесь алфавіт по порядку? А чом би і ні? Найшвидший, і коханий дітьми спосіб, як вивчити усі букви по порядку, – проспівувати алфавіт під музику. Якщо у вас немає такої пісеньки, раджу записати музику (мінус) пісні Підмосковні вечори. Під нього чудово співається і російський і український алфавіт, а малюк проситиме співати ще і ще. Не забудьте повісити плакат з великим алфавітом на рівні очей вашого маленького учня, і при співі ви, а потому і сама дитина, показуйте проспівувані букви. Незабаром помітите, як малюк сам стане наспівувати букви, показуючи їх на плакаті. Підтримуйте дитину, помічайте і захоплюйтеся його успіхами, захоплено грайте з ним у вищеперелічені ігри. І ваш малюк неодмінно полюбить таке на перший погляд, не просте заняття, як читання.

Джерело: http://22071957milena.ucoz.ru/
ГалинаДата: Середа, 24-Жовтня-2012, 08:53 | Повідомлення # 6
Група: Адміністратори
Повідомлень: 560
Репутація: 116
Статус: Оффлайн
ВЧИМО ДИТИНУ ПИСАТИ

Поради вчителя батькам

• Навчаючи дитину калiграфiчно писати, необхiдно враховувати її iндивiдуальнi особливостi: нахили, особливостi зору (короткозорiсть, далекозорiсть), вiдхилення в моторицi (тремтiння пальцiв, посмикування руки пiд час письма i т. iн.)

• Кожне заняття починається з перевiрки правильностi сидiння дитини, положення ручки або олiвця в руцi, розмiщення зошита на партi або столi та його перемiщення пiд час письма. Це сприяє профiлактицi порушення постави i зору дитини, пiдвищенню працездатностi, формуванню правильного та швидкого письма.

• У процесi занять звертайте увагу на те, наскiльки чiтко дитина обводить контури фiгур, лiнiї вiзерункiв, малює i пише злiва направо.

• Пiд час роботи над написанням лiтер звернiть увагу дитини на елементарний склад букв, допоможiть їй видiляти найпростiшi графiчнi одиницi, проведiть ритмiчне прописування цих елементiв спочатку в повiтрi, а потiм за допомогою ручки.

• Орiєнтуйте маленьких школярiв на правильне з’єднання букв у складах, на дотримання нахилу пiд час написання букв i слiв.

• Навчайте дiтей писати чисто, без помарок, не заходити на поля, не обводити букви двiчi. Таке письмо сприятиме вихованню охайностi, працьовитостi, сумлiнностi та старанностi у виконаннi будь-якої роботи.

• Виконуючи з дитиною роботу з написання слiв, нагадуйте їй про лексичне значення слова та необхiднiсть дотримуватися правил орфографiї.

• Пам’ятайте: безперервне письмо не повинно тривати довше п’яти хвилин.

• Через кожнi 7 - 10 хвилин роботи з прописами необхiдно проводити фiзкультхвилинки тривалiстю 1,5 - 2 хвилини, а також спецiальнi пiдготовчi вправи для розвитку пальцiв, кистi, передплiччя руки.

• Формування графiчних навичок — процес складний i тривалий. Дитина, зображуючи найпростiшi елементи тiєї чи iншої букви, докладаї максимум зусиль, емоцiйно переживає свої невдачi. Тому необхiдно враховувати настрiй дитини, вчасно приходити їй на допомогу.

• Не забувайте похвалити дитину, заохотити її стараннiсть.

• Ваша постiйна увага, пiдтримка та активна допомога в оволодiннi навичками письма нададуть дитинi впевненостi у своїх силах i можливостях.

Джерело: http://teacher.at.ua/


Ніколи не роби іншим того, чого не хочеш собі
ГалинаДата: Вівторок, 30-Жовтня-2012, 07:32 | Повідомлення # 7
Група: Адміністратори
Повідомлень: 560
Репутація: 116
Статус: Оффлайн
Здоров'я першокласника


Для дитини вступ до школи – це стрес. Дуже багато нового й незвичного побачить вона у школі. Особливість сьогоднішніх дітей, які прийшли до першого класу, - це швидка втомлюваність. На першому уроці вони відверто позіхають, на третьому – лежать на партах. Чим ми, дорослі, можемо допомогти дитині? Головне завдання батьків і вчителів – стимулювати позитивні емоції дитини, що дозволить не тільки підвищити її інтерес до навчання, а й зберегти здоров’я.

1. Крім складного адаптаційного періоду, першокласникові потрібно впоратися з безліччю інших, не менш складних проблем.
По-перше, значно збільшується навантаження на опорно-руховий апарат дитини. Багато годин у школі та вдома вона проводитиме сидячи за партою. Порушення постави може призвести до значних проблем зі здоров'ям: сколіоз, кіфоз, лардоз, остеохондроз - це неповний перелік проблем, з якими може зіткнутися першокласник. Тому необхідно спрямувати всі сили на профілактику цих хвороб. Фізкультура, фізкультурні паузи між уроками, повноцінне харчування, ортопедичний рюкзак, парта, що «зростає» разом із дитиною, - це не розкіш, а життєва необхідність.

Правильно організуйте робоче місце учня. Для цього доберіть меблі за зростом. Висота робочого стола повинна бути на 2-3 см вищою ніж лікоть дитини, яка стоїть.

Удома меблі для приготування уроків, як і в школі, повинні обов'язково мати спинку. Привчіть дитину всідатися якнайглибше, відчуваючи опору кожною точкою хребта. Між грудьми й краєм стола повинна бути відстань, що дорівнює ширині кисті дитини. Ідеально, якщо стіл обладнаний поперечиною для ніг, завдяки якій розвантажується спина. Якщо її немає, то можна використовувати лавочку.

З метою профілактики порушення постави потрібно користуватися ранцем і стежити, щоб його вага для учнів 1-3 класів не перевищувала 1,5-2 кг.

2. По-друге, до шкідливого впливу вже звичних телевізора й комп'ютера додається величезне зорове навантаження. Стежте за освітленням робочого місця. Стіл не можна ставити напроти вікна. Промені сонця відбиватимуться від різних поверхонь на столі, тому очі зайвий раз стомлюватимуться. Письмовий стіл повинен висвітлюватися верхнім світлом і настільною електролампою потужністю 100 Вт.

Зверніть увагу, що лампа не повинна бути галогенною. Під час виконання домашніх завдань через кожні півгодини корисно робити 10-хвилинні паузи, виконувати фізичні вправи й гімнастику для очей: переводити погляд на далекі предмети, дивитися вдалечінь й угору, робити колові рухи очима. Природне (денне) світло на письмовий стіл повинно падати ліворуч, квіти на вікнах і штори не повинні затримувати світло.

3. По-третє, значного ризику зазнає й шлунково-кишковий тракт школяра. Обов'язково поцікавтеся в школі, що і як їсть ваша дитина. Намагайтеся, щоб вона не виходила з дому до школи голодною, тому що першокласникові може не сподобатися сніданок, і тоді дитина перший раз зможе поїсти тільки, у найкращому разі, в обід. Перекуси пиріжками, чіпсами й лимонадом, як ви розумієте, не вихід. Дитина повинна обов'язково харчуватися не всухом'ятку, а гарячою їжею. У неї повинні бути нормальні, збалансовані за харчовою цінністю сніданок, обід і вечеря.

Основне правило - якнайменше жирного й солодкого, якнайбільше овочів і фруктів. В осінньо-зимовий період не забудьте збагачувати харчовий раціон вітамінами. Харчуватися першокласник повинен чотири-п'ять разів на день, причому домашньою їжею. На сніданок рекомендуються каша, омлет, сосиски, чай із молоком або какао. У добовий раціон дитини обов'язково включайте продукти, що містять білок: м'ясо, рибу, яйця, сир, кисломолочні продукти.

4. По-четверте, нервова система ще не достатньо міцна, тому необхідно стежити, щоб дитина обов'язково відпочивала і дотримувалася режиму дня. Молодші школярі повинні спати 10-11 годин на добу. Добре, якщо є можливість пообіднього відпочинку.

У довгі зимові місяці нашим дітям важко дається ранній підйом, звідси неминучими є капризи зранку, відмова від сніданку, повільність у ранкових гігієнічних процедурах, а потім суєта й поспіх дорогою до школи. Зранку і дитина, і мама отримують потужний викид адреналіну, а також зіпсований настрій на першу половину дня. До обіду ранкова незлагода забувається, щоб завтра повторитися знову. Тому необхідно суворо дотримуватися часу відходу до сну. Це в інтересах вашої дитини, і від цього залежить її здоров'я.

5. Ще однією причиною частих хвороб першокласника є так звана зміна мікробного пейзажу. Дитина, яка тривалий час перебуває в одному і тому самому середовищі, була адаптованою до мікроорганізмів батьків і оточуючих. Потрапляючи до школи, у клас, вона зустрічається з величезною новою палітрою мікробів, носіями яких є як її однокласники, так і інші учні цієї школи. Тому немає нічого дивного в тому, що буквально в перші дні після початку занять дитина занедужує.

6. Виконання домашнього завдання. У першому класі не рекомендується задавати домашнє завдання, хоча у всіх школах його задають. Зважте на те, що максимальний рівень працездатності має два піки - з 9 до 12 і з 15 до 18 години. Цей час і повинен збігатися з навчальною діяльністю.

Після повернення додому першокласник, якщо він не залишається на повний день у школі, повинен з'їсти гарячий обід і відпочити після занять. Домашні завдання найкраще готувати в період 15-16 годин.

Не можна сідати за них відразу - дитина не встигне відпочити, а працездатність до цього часу знижуватиметься до нуля.

Не можна переносити виконання домашнього завдання на вечір - письмо вимагає акуратності й посидючості, тому школяр, який стомився, допускатиме помарки й описки, та й сидітиме над завданням значно довше, ніж у денний час, або виконуватиме його абияк, кваплячись лягти спати.

Кожні 15 хвилин потрібно змінювати позу, кожні 30 - робити маленьку перерву, «фізкультхвилинку», можна під музику. Це не тільки зміцнює здоров'я, але й відновлює працездатність, допомагає позбавитися напруження й утоми.

Не можна починати готуватися «кавалерійським наскоком» - із найскладніших предметів. Починати потрібно з нескладних і нетривалих за часом завдань: швидке їх виконання змусить первачка переконатися у власних силах і здатностях. Після цього потрібно переходити до складніших, ну а в останню чергу, на спаді загальної працездатності, зробити ще одне легеньке завдання. Тоді дитина після виконання завдань матиме не пригнічений через велике навантаження настрій, а буде впевнена в тому, що їй легко дається навчання.

Зберегти бадьорий настрій і не дозволити дитині «опустити руки» («Мамо, у мене нічого не виходить!») - основне завдання батьків у першій рік навчання.

7. Як правильно відпочивати?
Дуже часто доводиться чути запитання про прогулянки й час, проведений на свіжому повітрі. Не менш часто батьки говорять про те, що дитині ніколи гуляти, або немає з ким, або ніколи батькам, або... Можна знайти безліч причин і пояснень, але відповідь у кожному разі буде однозначною - виключити прогулянку з режиму дня школяра не можна! Норма прогулянки для школярів молодших класів - не менше ніж 3-3,5 години на день.

Якщо дитина ослаблена й скаржиться на втому, їй показаний півторагодинний денний сон у добре провітреній кімнаті.

Якщо ви віддали дитину до спортивної секції або займаєтеся з нею вдома чи у дворі бігом, гімнастичними вправами або рухливими іграми, пам'ятайте, що заняття спортом повинні початися не раніше, ніж через 40 хвилин після приймання їжі.

Вечеряти потрібно за 2 години до сну - це найкраща профілактика безсоння, поганого, неспокійного сну первачків. Якщо ви вважаєте, що активна дитина встигне зголодніти за цей час, за півгодини до відходу до сну можна запропонувати їй склянку молока або какао з маленькою булочкою, або трішечки фруктів.

Здоровий спосіб життя допоможе вашій дитині і в шкільному житті, і у подальшому дорослішанні. Дотримання декількох нескладних правил може сильно вплинути на її подальшу долю. А відповідальними за долю дитини в цьому віці, звісно, є її батьки. Тому саме батьки повинні насамперед організувати належним чином життя свого першокласника.

Будьте здоровими! (Ольга Розумій, педіатр)

Джерело: http://zavuch.at.ua/


Ніколи не роби іншим того, чого не хочеш собі
ГалинаДата: Вівторок, 30-Жовтня-2012, 12:29 | Повідомлення # 8
Група: Адміністратори
Повідомлень: 560
Репутація: 116
Статус: Оффлайн
Вижити в початковій школі... Як? книга для розумних батьків

Дана книга — безцінний помічник для батьків, джерело реальних практичних знань із проблеми «як вижити в початковій школі». Вона унікальна, тому що в ній міститься усе: тести «очікувань» — чого очікують батьки від школи і від дитини; як правильно обрати школу, на що в першу чергу звернути увагу; чому присвятити останнє літо перед школою; як допомогти дитині успішно адаптуватися в школі; як стежити за навчанням дитини; як ефективно розв'язувати проб­леми, що виникають в школі; як будувати стосунки з батьківським комітетом і вчителями; чого повинні навчити дитину в початковій школі. Книга відрізняється не тільки безпрецедентним обсягом практичної інформації, але й легким, довірливим стилем.
Початок шкільного життя - серйозне випробування не тільки для юного школяра, але й для його батьків. Дитина підростає, у неї з'являються перші серйозні обов'язки, перше завдання, з якими може впоратися тільки він сам. І головне: у шкільні роки він закладає фундамент своєї освіти і багато в чому - свого майбутнього. Є над чим замислитися.

Однак перше, що я повинна сказати вам: не вдаватися в паніку. Не намагайтеся заздалегідь вирішити всі проблеми. Вірте в свої сили і в сили дитини! (Автор книги - Олена Первушина)

Завантажити тут:
Сторінка дирекції




Джерело:http://zavuch.at.ua/
Прикріплення: 8602462.jpg(32Kb)


Ніколи не роби іншим того, чого не хочеш собі
ЛіліяДата: Вівторок, 04-Грудня-2012, 20:35 | Повідомлення # 9
Група: Модератори
Повідомлень: 90
Репутація: 9
Статус: Оффлайн
Вплив мультфільмів на дитину

Мультиплікаційні фільми невипадково улюблені дітьми різного віку. Яскраві, видовищні, образні, з одного боку, і прості, ненав'язливі, доступні з іншого, мультики, близькі за своїми розвиває, виховним можливостям казці, грі, живого людського спілкування. Персонажі мультиплікаційних фільмів демонструють дитині найрізноманітніші способи взаємодії з навколишнім світом. Вони формують у малюка первинні уявлення про добро і зло, еталони гарного і поганого поводження.
Через порівняння себе з улюбленими героями дитина має можливість навчитися позитивно сприймати себе, справлятися зі своїми страхами і труднощами, шанобливо ставитися до інших. Події, що відбуваються в мультфільмі, дозволяють підвищувати обізнаність крихти, розвивати його мислення і уяву, формувати його світогляд. Таким чином, мультфільм - це ефективний засіб виховання дитини.
Але не всі мультфільми, так корисні для наших дітей. На жаль, багато трансльовані сьогодні мультфільми побудовані психологічно, педагогічно чи етично безграмотно і можуть мати небезпечні для дитини наслідки, наприклад южный парк 13 сезон смотреть онлайн.
Ознаки "шкідливого мультика", від перегляду якого варто відгородити дитину:
1. Головні герої мультфільму агресивні, вони прагнуть завдати шкоди оточуючим, нерідко калічать чи вбивають інших персонажів, причому подробиці жорстокого, агресивного ставлення багаторазово повторюються, детально розкриваються. Наслідком перегляду такого мультфільму може стати прояв жорстокості, безжалісності, агресії дитиною в реальному житті.
2. "Погана" (не правильне) поведінка героїв мультфільму ніким не карається. Персонажа, що порушує загальноприйняті правила, ніхто не шльопає, не ставить в кут, не говорить, що так робити не можна. У підсумку, у маленького телеглядача закріплюється уявлення про допустимість подібних форм поведінки, знімаються табу, розхитується еталони гарного і поганого вчинку, допустимого і неприйнятного поведінки.
3. Демонструються небезпечні для життя дитини форми поведінки, повторювати які у реальній дійсності недоцільно, нерозумно і навіть просто небезпечно. Перегляд таких прикладів для наслідування може обернутися для дитини зниженням порога чутливості до небезпеки, а значить потенційними травмами.
4. Використовуються несимпатичні, а часом навіть потворні герої. Для дитини зовнішність ляльки-мультяшки має особливе значення. Позитивні персонажі повинні бути симпатичними або навіть красивими, а негативні - навпаки. У випадку, коли всі персонажі жахливі, потворні, страшні незалежно від їх ролі, у дитини немає чітких орієнтирів для оцінки їх вчинків. Крім того, коли дитина змушений наслідувати, ідентифікувати себе з несимпатичним головним героєм - неминуче страждає внутрішнє самовідчуття малюка.
Діти - істоти відкриті й добрі і усмоктують в себе все, як губка. А тепер уявіть собі, що може випробувати маленький чоловічок після сорока хвилин перегляду мультика, головна ідея якого бійки, битви, погоні, перетворення на мутантів і чудовиськ, кров, вибухи та інші "принади"? Для чого маленьким дитячим вушках вислуховувати лайку та образи, якими обсипають один одного герої мультфільму? Про які здорових посмішці і сміх може йти мова? Що у всьому цьому пізнавального і повчального? Такий перегляд може лише "збагатити" лексику дитини нецензурними виразами, розвинути такі почуття, як злість і агресія. Дорослий, психічно здорова людина - і той зазнає неприязнь від побаченого і почутого. Після такого можна не дивуватися появі боязні темноти, страху залишатися на самоті, жорстокості в грі і агресивної поведінки в житті і багатьом іншим "результатами".
Джерело
ЛіліяДата: Вівторок, 04-Грудня-2012, 20:46 | Повідомлення # 10
Група: Модератори
Повідомлень: 90
Репутація: 9
Статус: Оффлайн
10 "золотих правил" виховання щасливих дітей
1.Стимулюйте інтелект дитини.
Створивши сприятливі умови, можна підвищити розумовий розвиток дитини. Тому - не гайте часу. Пізніше це зробити набагато важче.
2. Формуйте самоповагу.
Висока самооцінка додає сміливості братися за нове, ризикувати і навіть зазнавши невдачі, все-таки перемагати. Необхідно розвивати в дитини такі здібності, прищеплювати такі навички, котрі б вирізняли її з-поміж інших, викликали б повагу ровесників і дорослих. Діти мають знати , що успіх, майбутній добробут залежить від них самих.
3. Навчіть дитину спілкуватися.
Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички:
• щира любов до батьків дає відчуття захищеності;
• приязне ставлення до навколишніх, не лише до близьких і рідних;
• зовнішня привабливість: одяг, манери;
• можливість спостерігати правильне соціальне спілкування: поведінка батьків, вчителів, ровесників.
• Висока самооцінка, а звідси – впевненість у собі;
• Мати хоча б середній запас слів, вміти підтримувати розмову.
4. Пильнуйте, щоб дитина не стала "залежною" від комп’ютера чи телевізора.
Телевізор, комп’ютер, як злі чаклуни, здатні красти в дитини години, дні й роки . Надмірне сидіння перед телевізором чи комп’ютером гальмує в дітей розвиток мовлення. Діти стають нервовими, миттєво реагують дією, не намагаючись осмислити та обговорити події. Потрібно залучити дітей до занять спортом, музикою, читанням, корисною роботою, тощо.
5. Виховуйте відповідальність і порядність.
Не лише повсякчас пояснюйте, що таке добре, а що – погано, а й закріплюйте гарні звички, карайте за негідні вчинки, тільки не різкою. За приклад дитині має слугувати гідна поведінка батьків, а пізніше ровесників.
6. Навчіть дитину шанувати сім’ю.
Щоб виростити ніжних і люблячих дітей, оточіть їх піклуванням, ласкою з перших днів життя . Діти мають бачити все тільки добре та розуміти "хочу"і "треба".
Любов і повага між членами родини краще за будь-яку лекцію дадуть зрозуміти дитині, що сімейне життя – це,насамперед, рівноправність у стосунках, відповідальність перед коханою людиною, бажання зробити для неї добро, виявляти ніжність та взаємну повагу.
7. У кожної дитини має бути гарний друг.
Друзі, яких виберуть собі ваші діти, впливатимуть на їхні орієнтири й поведінку. Батьки спрямовують і зміцнюють цю дружбу та дбають про якнайширше коло знайомств із ровесниками з благополучних сімей.
8. Будьте вимогливими.
Діти з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших виховуються, як правило, у сім’ях, де до них ставлять високі вимоги:дотримуватися порядку у домі, організовувати своє дозвілля, гідно поводитися.
Не будьте тиранами . Запам’ятайте, що відповідальними, розумними й слухняними діти стають не одразу. На це треба витратити роки.
9. Привчайте дитину до праці.
Певною мірою ви можете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей. Подбайте, щоб вони без примусу набули трудових навичок, заповніть їх життя цікавими і корисними справами, що вимагають певних зусиль на шляху до успіху . Нехай вчаться долати труднощі.
10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі.
Нехай все перепробують, вчаться на власних помилках. Беруть участь у сімейних нарадах . Нехай якнайраніше привчаються робити щось для інших, особливо, те, що в них добре виходить.
Джерело
ЛіліяДата: Вівторок, 04-Грудня-2012, 20:51 | Повідомлення # 11
Група: Модератори
Повідомлень: 90
Репутація: 9
Статус: Оффлайн
Які звернення дитина краще чує
Досить часто конфлікти з дитиною виникають тоді, коли дитина не чує батьківських прохань чи вказівок. Це може бути пов'язане з проблемою відносин між вами і дитиною. Наприклад, коли спілкування в основному зводиться до вимог і вказівок. Тоді дитина протестує проти цього і виявляє упертість. Чи, навпаки, коли батьки потурають дитині, не привчають її до того, що в неї є якісь обов'язки.
У той же час, важлива і форма, у якій ми просимо дитину щось зробити.
• Позитивно формулюйте звернення до дитини.
Кажіть дитині що робити, замість того, щоб вказувати, чого не робити. Наприклад, замість: «Не дряпайся по меблям», треба сказати: «Злізь зі столу».
• Не поєднуйте в одному проханні чи вказівці декілька.
Давайте вказівки по одній, а не всі разом. Розділяйте великі прохання чи вказівки на декілька невеликих. Наприклад, замість: «Прибери свою кімнату», скажіть: «Склади кубики в коробку», «Постав взуття в шафу».
• Говоріть дитині точно, що потрібно зробити.
Замініть такі висловлення як «Будь гарним» чи «Роби правильно», більш точними, такими як «Говори пошепки» чи «Будь ласка, сядь за стіл».
• Звертайтеся до дитини спокійно.
Діти повинні навчитися реагувати на нормальний тон голосу, а не на крик, авторитарний тон чи благання.
• Говоріть чемно і з повагою.
Прохання і вказівки повинні бути чіткими і ясними, в них не повинно бути неповаги до дитини. Дуже допомагає слово «будь ласка».
• Прохання і вказівки повинні бути такими, щоб дитина була здатна їх виконати.
Важливо, щоб прохання і вказівки збігалися з фізичними і розумовими можливостями дитини. Трирічна дитина не зможе зав‘язати самостійно шнурки, а п‘ятирічна вже спроможна це зробити. Просто так дитина не стане акуратною. Якщо до цього дитина сама не прибирала кімнату, значить в неї ще не має навичок. Її треба спочатку навчити цьому, а потім вже вимагати допомоги у прибиранні дому.
• Використовуйте команди і накази тільки тоді, коли вони дійсно потрібні.
Прямі команди повинні використовуватись тільки тоді, коли дійсно важливо, щоб дитина їх виконала. Наприклад, в екстреній ситуації, коли хтось поранився, потрібно щось дуже терміново зробити.
• Використовуйте вибір, коли це можливо.
Пропонуйте дитині, якщо є можливість, вибирати, що одягти – сині чи жовті панчохи, що з'їсти на сніданок, як провести час.
• Пояснюйте, чому ви просите чи вимагаєте
Пояснення краще давати до прохання чи вказівки. Не варто їх давати між проханням і його виконанням, оскільки діти можуть намагатися втягнути батьків у дискусію, щоб не робити того, що батьки просять.
• Хваліть!
Не забувайте похвалити і подякувати дитину за зроблене. Адже, якщо ми просимо про щось чужу людину, і вона виконує наше прохання, ми обов'язково говоримо їй «спасибі».
ЛіліяДата: Вівторок, 04-Грудня-2012, 21:02 | Повідомлення # 12
Група: Модератори
Повідомлень: 90
Репутація: 9
Статус: Оффлайн
Пам’ятка батькам від дитини
• Не балуйте мене, цим ви мене псуєте. Я дуже добре знаю, що не обов'язково надавати мені все те, що я прошу. Я просто випробовую вас.
• Не бійтеся бути твердими зі мною. Я віддаю перевагу саме такому підходу. Це дозволить мені визначити своє місце.
• Не покладайтеся на силу в стосунках зі мною. Це привчить мене до того, що поважати потрібно лише силу. Я відгукнуся з більшою готовністю на ваші ініціативи.
• Не будьте непослідовними. Це збиває мене з пантелику і примушує намагатися залишити у всіх випадках останнє слово за собою.
• Не давайте обіцянок, яких не зможете виконати: це руйнує мою віру у вас.
• Не піддавайтеся на мої провокації, коли я говорю або роблю щось лише для того, щоб просто розстроїти вас.
• Не турбуйтеся дуже сильно, коли я говорю: «Я вас ненавиджу». Я маю на увазі інше. Я просто хочу, щоб ви пошкодували про те, що зробили мені боляче.
• Не заставляйте мене відчувати себе молодше, ніж я є насправді. Я відіграюся на вас за це, ставши «плаксою» і «скигликом».
• Не робіть для мене і за мене те, що я в змозі зробити для себе сам. Я можу використовувати вас як прислугу.
• Не дозволяйте моїм «дурним звичкам» приваблювати до мене надмірну долю вашої уваги. Це лише надихає мене на продовження.
• Не поправляйте мене у присутності інших людей. Я відреагую значно краще на ваше зауваження, якщо ви скажете мені все спокійно, наодинці.
• Не піддавайте дуже великому випробуванню мою чесність. Будучи заплутаним, я легко перетворююся на брехуна.
• Не намагайтеся від мене відвернутися, коли я ставлю дуже відверті питання. Якщо ви на них не відповідатимете, я шукатиму відповідь на стороні.
• Не намагайтеся обговорювати мою поведінку в самий розпал конфлікту. Мій слух притупляється в цей час, а моє бажання співробітничати з вами стає набагато слабкішим.
Джерело
Форум » Готуємо уроки разом » Початкова школа » Інформація для батьків (Поради, новини, оголошення)
Сторінка 1 з 11
Пошук: